Dodatkowe linki do podstron w Google


Na kilku moich kontach pojawiły się już linki do podstron reklam AdWords o których pisałem już wcześniej, ale dziś mogę pokazać kilka zrzutów i dodać kilka szczegółów.

Co to są dodatkowe linki w Google?

W obecnej chwili możemy wyróżnić dwa rodzaje dodatkowych linków w wyszukiwarce Google:

  • Dodatkowe linki organiczne – tzw. sitelinks
  • Dodatkowe linki sponsorowane – tzw. ad sitelinks

Dodatkowe linki organiczne

Dodatkowe linki w wynikach organicznych możemy dostać od Google, wtedy gdy nasza  witryna jest wyraźnym liderem dla danego zapytania do wyszukiwarki. Jeśli Google, stwierdzi ,  że istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że użytkownikowi chodzi o właśnie naszą witrynę, wtedy dodaje dodatkowe linki, aby ułatwić użytkownikowi szybsze przejście na interesującą go cześć naszego serwisu. Linków nie można włączyć, trzeba na nie czekać. Większość małych stron nigdy ich może nie dostać, to jest smutna prawda.

marketinglab-sitelinks.jpg

Więcej o dodatkowych linkach organicznych w moim wcześniejszym poście na ten temat.

Linki do podstron reklam AdWords

dodatkowe-linnki-przyklad.jpg

Dodatkowe linki to bonus przyznawany kontom z wysokim wynikiem jakości. Nie da się w tej chwili włączyć tej opcji, można na nią tylko grzecznie czekać i pracować na jakością naszych kampanii ;). Dodatkowe linki nie wymagają zmiany bieżących reklam. Za to możemy dodawać najświeższe informacje do istniejących reklam np. linki do produktów obecnie promowanych, obniżek, aktualności ważnych z naszego punktu widzenia dla potencjalnego klienta.

Dodatkowe linki można dowolnie często zmieniać i mamy całkowity wpływ na ich treść i kierowanie. W przypadku dodatkowych linków organicznych nasza kontrola nad linkami dodatkowymi jest dużo mniejsza i sprowadza się tylko do wyłączania proponowanych linków, które nam nie odpowiadają.

Do wyświetlenia linków kwalifikują się tylko reklamy, które uzyskały pierwszą pozycję w wynikach sponsorowanych, a więc reklama ta musi być bardzo wysokiej jakości. Dodatkowo, linki pojawią się tylko wtedy gdy zapytanie będzie ściśle powiązane z marką, produktem , usługą, którą promujemy.

Jak włączyć usługę dodatkowych linków w AdWords?

Tak jak wspomniałem wcześniej nie da się tj opcji włączyć. Może ta opcja zostać naszemu kontu przydzielona. Jeśli już zostanie przydzielona, w zakładce ustawienia kampanii zobaczymy dodatkową opcję “Rozszerzenia reklam”

dodatkowe-linki-ustawienia.jpg

Po wybraniu tej opcji pojawią nam się pola do wypełnienia linkami. Trzeba pamiętać, że linki dodajemy dla całej kampanii, czyli dla wszystkich reklam w danej kampanii, więc linki powinny korespondować z tekstami reklamowymi ogólnie. Jednak największe prawdopodobieństwo wyświetlenia się linków jest w przypadku grup reklam z nazwami własnymi produktów, firmy itp.

dodatkowe-linki-dodawanie.jpg

6 Comments

Add yours
  1. 1
    Andrzej

    a czy możemy sprawdzić klikalność tych linków bezpośrednio na kocie adwords? może w raportach?

  2. 3
    dominik

    czy jak w reklamach wyświetlają mi się mapy to dodatkowych linków już nie będzie ? bo mam ustawione wyświetlanie trafnych adresów i to się wyświetla. Mam tez włączone wyświetl dodatkowe linki do mojej witryny w mojej reklamie, ustawione 4 sztuki i pomimo jakości dla frazy 10/10 wyświetlają się tylko adresy, a dodatkowe linki nie. Czy to oznacza że muszę się zdecydować ? Albo jedno, albo drugie i jeśli chcę dodatkowe linki to muszę wyłączyć adresy ?

    • 4
      Przemek

      Witaj,

      Nigdzie nie jest powiedziane, że nie możesz mieć i tego i tego. Pamiętaj, że dodatkowe linki pojawiają się albo nie i na to wpływu nie masz. Akurat dla frazy 10/10 może system uznał, że nie ona nie zasługuje na te dodatkowe linki bo reklamujesz rzecz nie istotną na tyle, aby zasługiwała na te linki. To tak samo jak w Sitelinkach organicznych, nigdy nie wiadomo kiedy i co 😉

+ Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.