Importowanie celów z Google Analytics do AdWords


Google udostępniło nową ciekawą funkcję dla osób, które korzystają zarówno z programu reklamowego Google AdWords oraz statystyk Google Analytics – importowanie celów z Google Analytics jako działań (konwersji) do Google AdWords.

Oznacza to, że jeśli zdefiniowaliśmy cele w Google Analytics i mamy zainstalowany kod Analytics na naszej stronie internetowej, możemy zaimportować te cele do AdWords i tam śledzić konwersje za pomocą kodu Google Analytics. Wcześniej musieliśmy osobno instalować kod śledzenia konwersji Google AdWords.

Jedną z dużych zalet importowania celów Analytics na konto AdWords jest to, że dane te są wykorzystane przez Optymalizator konwersji, co pozwoli na lepsze optymalizowanie kosztów CPA (cost-per-action) jeśli korzystamy z tego narzędzia.

Co zrobić aby zaimportować cele Google Analytics na konto AdWords?

  • Musimy połączyć konto Analytics z kontem Adwords.
  • Możemy to zrobić z poziomu konta AdWords klikając w menu zakładkę “Analytics” i wybierając konto Analytics do połączenia. Musimy jednak na wybranym koncie Analytics mieć prawa administratorskie i login taki jak na koncie AdWords.

  • Musimy mieć stworzony co najmniej 1 cel w Google Analytics
  • Musimy włączyć funkcję udostępniania danych w ustawieniach konta Analytics.
  • Możemy tego dokonać w następujący sposób:
    1. Na koncie Analytics wchodzimy w “edytuj ustawienia konta”
    2. Włącz co najmniej opcję udostępnij dane tylko produktom Google”

udostepnianie-danych-google-analytics.jpg

Importowanie celów z Google Analytics do Google AdWords

Aby importować dane należy:

  • W menu “Zarządzanie kampanią” przejść do zakładki “Śledzenie konwersji”
  • Nacisnąć guzik “Połącz cele Google Analytcis” w tabeli działań.
  • cele-analytics-w-adwords.jpg
  • Wybrać cele, które chcemy połączyć
  • Edytować nazwy i rodzaj działania
  • Kliknąć Połącz (link) na dole tabeli działań
cel-google-analytics.jpg

Cel został dodany do naszych działań

import-celow-analytics-do-adwords.jpg

Więcej na ten temat można znaleźć w Pomocy AdWords

+ There are no comments

Add yours