Nowy element nawigacji w Google – niebieska strzałka


Niedawno pojawił się nowy, ciekawy element w wyszukiwarce Google – Niebieska strzałka. Pojawiła się wraz z Google instant i jest elementem nawigacyjnym. Pozwala na przechodzenie pomiędzy wynikami wyszukiwania za pomocą klawiatury (strzałek).

niebieska-strzalka.jpg

Czy strzałka może wpłynąć na moje kampanie AdWords?

Każda nawet najmniejsza zmiana w wyszukiwarce może mieć wpływ na widoczność, atrakcyjność, postrzeganie reklam.

Pierwsze spostrzeżenie

Akurat w tym przypadku, strzałka wspomaga reklamę na samej górze, ponad wynikami wyszukiwania. Reklama jest na pewno lepiej widoczna niż inne bo posiada dodatkowy element. Pytanie co z tego wynika? Wydaje się, że miejsce to (na samej górze) będzie jeszcze bardziej pożądane przez reklamodawców, gdyż reklama w tym miejscu może osiągać jeszcze lepsze wskaźniki klikalności (CTR). Co za tym idzie? Oczywiście skok stawek CPC.

Drugie spostrzeżenie

Dodatkowo, strzałką możemy manipulować za pomocą strzałek tylko w górę lub w dół. Jeśli użytkownicy przyzwyczają się do nawigacji za pomocą tej strzałki (czyli za pomocą klawiatury a nie myszki), nie będą mieli bezpośredniego dostępu do reklam po prawej stronie. Trzeba przejść w dół przez wszystkie wyniki organiczne na pierwszej stronie, aby się dostać do reklam AdWords po prawej stronie za pomocą strzałki.

Podsumowanie

Dodatkowa funkcjonalność jeszcze bardziej skupia uwagę użytkownika na samej górze strony, proces ten rozpoczął się już wcześniej od  zmiany koloru tła reklam ponad wynikami, później nastąpiło Google Instant.

Z drugiej strony, strzałka może wywierać pozytywne doświadczenia w nawigacji. Po prostu przeglądając wyniki wyszukiwania wiemy gdzie w danym momencie się znajdujemy. No ale to tylko luźne domysły.

Jakie są Wasze opinie?

5 Comments

Add yours
  1. 1
    Alicja Tiuryn

    Być może to spiskowa teoria dziejów, ale nie sądzę, aby Google poprzez wprowadzenie niebieskiej strzałki miał na uwadze ułatwienie nawigacji. Ja odczytuję to jako próbę wpłynięcia na podniesienie stawek CPC za pierwsze miejsce oraz wyraźne ustalenie hierarchii wyników wyszukiwania. Ostatnie zmiany wprowadzane w Google jasno pokazują, co jest dla nich priorytetem i pewnie nie ma co się temu dziwić. Czy jednak użytkownicy wyszukiwarki w którymś momencie się nie zbuntują, kiedy większość ekranu będzie wypełniona reklamą? Ciekawa jestem czy lub kiedy sama strzałka zostanie “zoptymalizowana” i zmieni kolor albo zacznie mrugać jak karetka (kursor tekstowy).

  2. 4
    Daniel

    NIE DA SIĘ ;-( Ja jestem przyzwyczajony do przewijania strony wyników google za pomocą strzałki na klawiaturze a teraz zamiast płynnego przewijania strona mi skacze TRAGEDIA

  3. 5
    Krzysiek

    Masakra MASAKRA !!!!! Dopiero jak przejdziemy na drugą stronę i wrócimy to google działa n o r m a l n i e !!

+ Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.