Wynik Jakości Google AdWords od A do Z – przewodnik


Ostatnio kwestia Wyniku Jakości zrobiła się dość popularna, z powodu wprowadzania sporych zmian w działaniu i prezentacji tego wskaźnika. O Wyniku Jakości mówiłem też na ostatnim, dziesiątym SEMcampie. Teraz postanowiłem pozbierać wszystko wolne myśli, informacje z sieci i z pomocy AdWords i umieścić je wszystkie w jednym miejscu. Zrobiłem to głównie dla siebie (abym nie musiał szukać) i dla osób, z którymi współpracuję (aby łatwiej nam się współpracowało). Jednak pomyślałem, że  przy okazji może komuś jeszcze to się przyda. Stąd umieszczam krótki przewodnik o Wyniku Jakości, którym udało mi się ostatnio stworzyć.

Przewodnik dostępny jest w wersji PDF, MOBI i EPUB tak aby, użytkownicy Kundelków i innych urządzeń tego typu,  także mogli sobie go wygodnie przeczytać 🙂 Przewodnik będzie dostępny przez jakiś czas po prostu jako link do pobrania, specjalnie dla stały czytelników bloga. A za kilka dni dokonam strasznej rzeczy i będzie trzeba wypełnić krótki formularz, aby go ściągnąć. Nie ma lekko 😉

Spis treści przewodnika – Wynik Jakości od A do Z

Co to jest Wynik Jakości?

  • Czy Wynik Jakości jest dla pożyteczny
  • Jak wygląda wskaźnik wyniku Jakości
  • Jak Wynik Jakości wyrównuje szanse pomiędzy firmami różnej wielkości?
  • Na co wpływa wynik Jakości?
  • Pozycja reklamy AdWords w Wynik Jakości
  • Dlaczego pozycja reklamy ma znaczenie?
  • Faktyczny koszt za kliknięcie w Wynik Jakości
  • Szacunkowa stawka za kliknięcie a Wynik Jakości

Czynniki tworzące Wynik Jakości

  • CTR
  • Trafność
  • Strona docelowa
  • Gdzie mogę znaleźć informacje o powyższych czynnikach?

Gdzie Wynik Jakości jest agregowany i jak go poprawić?

  • Wynik Jakości na poziomie słowa kluczowego
  • Wynik Jakości na poziomie reklamy
    • Jak poprawić Wynik Jakości dla reklam?
    • Czy pozycja reklamy ma znaczenie dla Wyniku Jakości?
  • Wynik Jakości na poziomie grupy reklam
    • Optymalizacja kampanii a Wynik Jakości
  • Wynik Jakości na poziomie strony docelowej
    • Czynniki Wpływające na jakość strony docelowej w AdWords
    • Jak dowiedzieć się co Google myśli o naszej stronie docelowej?
    • Czy strona docelowa ma historię jakości?
  • Wynik Jakości na poziomie całego konta
    • Jak poprawić Wynik Jakości całego konta?
    • Szukajmy potencjału do optymalizacji

Wynik Jakości w sieci reklamowej

  • Co zrobić, aby poprawić Wynik Jakości w sieci reklamowej?

Wynik Jakości w kampaniach na urządzenia mobilne 

Czego nie wiemy o wyniku Jakości?

Zakończenie

Pobierz przewodnik Wynik Jakości od A do Z

Miłej lektury 🙂
PS  Wszelkie uwagi mile widziane, zwłaszcza w kwestii literówek. Proszę o informacje na maila przemek@marketinglab.pl.

15 Comments

Add yours
  1. 2
    Piotrek

    Bardzo fajnie uporządkowane i przede wszystkim wartościowe informacje. Ogromny plus za wersje specjalnie pod e-czytniki 🙂

  2. 4
    Łukasz Rajzer

    Poradnik warty polecenia, choć należy podkreślić ważny aspekt: “wynik jakości” widzialny na koncie jest tylko namiastką tego co zbiera Google. Wzór Quality Score jest wielką tajemenicą zespołu MTV (-:

  3. 9
    Paweł Kazimirowicz

    Prezentację z SEMcampu przeczytałem przyniosła ciekawe dla mnie spostrzeżenia. Sam poradnik obowiązkowy dla osób zajmujących się adword’sami.
    Konkluzja po obu lekturach – zawsze jest nad czym pracować.

+ Leave a Comment